پرینوپلاستی ( پرینورافی ) در شیراز

جراحی پرینوپلاستی، که به عنوان روشی برای  « تنگ کردن واژن » نیز شناخته می‌شود برای بهبود لذت جنسی و ارتقاء کیفیت زندگی زنان شناخته میشود .

این فرآیند به منظور تنگ کردن واژن و ایجاد تقارن ماهیچه‌های کف لگن با هم، با هدف بهبود لذت جنسی و احساسی در زنان انجام می‌شود. این عمل به سفت کردن و تغییر زاویه واژن برای ایجاد اصطکاک بهتر و افزایش فشار یرای تحریک نقاط G و کلیتوریس می‌پردازد.

بیماران پس از جراحی، می‌توانند با آغاز یک سری تمرینات تقویت کننده کف لگن، به بهبود بیشتر نتایج لذت جنسی دست یابند.

دسترسی سریع

پرینه چیست؟

پرینه، ناحیه‌ای میان ورودی واژن و مقعد میباشد که دارای لایه پوستی سطحی و همچنین ماهیچه‌های نازک و بافت فاشیا در لایه‌های عمقی است.

در این ناحیه، فاصله‌ای حدود ۲ تا ۴ سانتی‌متر از واژن تا مقعد وجود دارد. ماهیچه‌های پرینه در سه لایه مختلف

امتداد می‌یابند و در تشکیل دیافراگم و کف لگن نقش دارند. این اجزا علاوه بر حمایت از اندام‌های تناسلی، وظیفه محافظتی را نیز ایفا می‌کنند.

در صورتی که ناحیه پرینه آسیب ببیند یا پاره شود، به عملکرد و سلامت اندام‌های داخلی و مثانه آسیب وارد می‌شود. آسیب‌دیدگی در این منطقه می‌تواند منجر به افتادگی اندام‌های داخلی و حتی مثانه شود.

این آسیب ها باعث شل شدن و افتادگی رکتوم نیز می‌شود. در راستای جراحی پرینو پلاستی، ماهیچه‌های عمقی و پوست سطحی پرینه بهبود یافته و بازسازی می‌شوند، این تغییرات به همراه بهبود عملکردی و ظاهری نتایج مثبتی را به ارمغان می‌آورد.

جراحی پرینوپلاستی یا پرینورافی

پرینوپلاستی به جراحی که جهت بهبود ناحیه پرینه، که به‌عبارتی منطقه میان واژن و مقعداست گفته میشود که  به دلیل عواملی همچون زایمان، صدمات فیزیکی، از دست دادن بافت، و افزایش سن، در بین زنان رواج دارند.

 تغییر ظاهر، بهبود کیفیت  و ارتقاء لذت جنسی، دلابل عمده عمل‌های پرینوپلاستی  است. این جراحی که به نام پرینورافی نیز شناخته می‌شود، برداشتن ضایعات و چسبندگی‌ها در ناحیه پرینه و بازیابی عضلات در دهانه واژن را به هدف دارد.

هدف اصلی این جراحی، بازگرداندن شکل طبیعی واژن است، زیرا صدمات و تغییرات ناشی از زایمان و پارگی ناحیه در زایمان طبیعی می‌تواند شکل و عملکرد واژن را تحت تأثیر قرار دهد. با انجام این جراحی، زنان فرصتی را برای تجربه یک زندگی جنسی رضایت‌بخش پیدا می‌کنند، همچنین ظاهر و کارایی واژن نیز بهبود می‌یابد. از آنجایی که پرینوپلاستی بر روی بارداری‌های آینده تأثیر نمی‌گذارد، برای زنانی که به قصد بارداری مجدد هستند، هیچ مخاطره‌ای به همراه ندارد.

چه عواملی در افتادگی واژن تاثیر می گذارد؟

طیق اخرین نظر کارشناسان دلایل زیر میتواند باعث افتادگی در واژن شود

  • احساس فشار زیاد در لگن
  • احساس پری و سنگینی در زیر دل
  • احساس کشش و درد در ران ها
  • احساس کشش و درد در ناحیه ی تحتانی کمر
  • تکرر ادرار
  • درد حین رابطه جنسی
  • یبوست های مکرر
  • سرفه مزمن
  • افزایش سن

جراحی زیبایی هم زمان با پرینوپلاستی

همزمان با پرینوپلاستی میتوان جراحی های زیبایی زیر را انجام داد:

لابیاپلاستی

لابیا پلاستی، یک نوع جراحی زیبایی در ناحیه تناسلی زنانه، که با دیگر جراحی‌ها همزمان انجام می‌شود، می‌باشد. تغییراتی که با عواملی چون افزایش سن، تعداد زیادی زایمان، یا عوامل ژنتیکی در برخی از بانوان رخ می‌دهد، باعث بزرگی لابیا می‌شود. عمل برداشتن لبیاهای آویزان باعث تجدید نشاط و افزایش کیفیت رابطه جنسی میشود. اگر قصد جراحی لابیاپلاستی را دارید بهتر است به‌صورت ترجیحی این دو جراحی را به‌طور همزمان انجام دهید

سفید سازی واژن

شما علاوه بر لابیا پلاستی میتوانید سفید سازی واژن را نیز با لابیا پلاستی انجام دهید.  لیزر موثرترین و جدیدترین روش جهت رفع تیرگی و روشن سازی و سفید کردن واژن است.  هر جلسه لیزر حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و تعداد جلسات برای رسیدن به نتیجه بهتر بستگی به میزان تیرگی و نظر پزشک متخصص زیبایی زنان دارد.

پارگی پرینه

زمانی که پرینه بدلیل زایمان طبیعی , صدمات فیزیکی و … اسیب ببیند پارگی پرینه رخ میدهد که بسته به میزان پارگی و اسیب دیدگی به 4 درجه مختلف تقسیم بندی میشود.

پارگی درجه 1 پرینه : ابن نوع اسیب دیدگی مقداری پوست پرینه دچار پارگی میشود که بسیار رایج و سطحی هست و نیاز به بخیه و درمان خاصی ندارد و به مرور زمان درمان میشود.

پارگی درجه 2 پرینه : این نوع اسیب دیدگی که بیشتر در زایمان های طبیعی رخ میدهد مقداری از پوست و ماهیچه زیری آن دچار پارگی میشود و با چند بخیه و چند روز استراحت براحتی درمان میشود.

پارگی درجه 3 پرینه : در این درجه از اسیب دیدگی پوست پرینه , مقداری از پوست واژن و ماهیچه های اطراف مقعد دچار اسیب دیدگی میشوند که باید بخیه زده شود تا درمان شود.

پارگی درجه 4 پرینه : در این نوع اسیب دیدگی علاوه بر پارگی پوست پرینه و واژن ,  ماهیچه اطراف و داخل مقعد هم دچار پارگی میشوند.

 

عوارض پارگی پرینه چیست؟

پارگی پرینه در زمان زایمان طبیعی به‌عنوان یک واقعیت غیرقابل اجتناب مطرح است. این اتفاق ممکن است توسط مادر  حس نشود، اما باید توجه داشت که پارگی‌های درجه 3 و 4 پرینه می‌توانند بر عملکرد عوامل زیر تأثیرگذار باشند:

  • عضلات لگن
  • عضلات مقعد
  • ساختار و کارکرد واژن
  • باز شدن بخیه‌ها
  • کند شدن فرآیند بهبودی بافت‌های پاره شده
  • تشکیل اسکار و بافت اضافی در منطقه پرینه
  • تغییر نامطلوب در ظاهر پرینه

علاوه بر این، در برخی موارد، پارگی پرینه ممکن است به شکلی باعث ایجاد مشکلات در روابط جنسی گردد. بنابراین، فهم دقیق‌تری از این شرایط ضروری است تا با پزشک خود مشورت کنید.

دوره ریکاوری بعد از جراحی پرینوپلاستی

همانند هر نوع عمل جراحی دیگر، برای بهبود کامل بدن  به زمان و استراحت  نیاز دارید.

پس از جراحی، ممکن است کمی  ناراحتی یا درد تجربه کنید، که معمولاً با استفاده از داروهای مسکن قابل کنترل است.

در طی هفته اول پس از جراحی، تورم و دردی خفیف  عادی است، می‌تواند فعالیت‌های شما را محدود کنند.

لازم است جای زخم و بخیه ها را تمیز و خشک نگه دارید. بخیه‌ها جذبی هستند و نیاری به کشیدن انها نیست که بسته نوع بخیه بین 1 ماه تا دوماه بخیه ها جذب میشوند. پس از گذشت یک دوره 7 تا 10 روزه، به طور معمول به زندگی عادی بازمیگردید. اما در این زمان باید  از انجام کار های سنگین و ورزش اجتناب کنید، بعد از دو هفته میتوانید پیاده روی را شروع کرده و بعد از یک ماه ورزش را شروع کنید تا بهبودی به صورت کامل انجام شود.

باید به یاد داشته باشید که پس از جراحی، به مدت حداقل 6 هفته باید از روابط جنسی (و یا هر نوع فعالیت جنسی) خودداری کنید. در نهایت، پس از انجام جراحی، انجام تمرینات لگن به طور منظم به بهبود عملکرد واژن کمک می‌کند. به همین دلیل، پیشنهاد می‌شود که فیزیوتراپی و انجام ورزش‌هایی برای تقویت عضلات لگن را در نظر بگیرید.

کلام آخر

پرینوپلاستی به عنوان یک عمل جراحی تخصصی، به منظور بهبود ظاهری ناحیه میان دهانه واژن و مقعد، اجرا می‌شود.این فرآیند عمدتاً پس از تجربه یک یا چندین زایمان طبیعی توسط خانم‌ها، یا در شرایطی که از نظر ظاهری مشکلاتی وجود دارد و یا در هنگام برقراری ارتباطات جنسی مشکلات به وجود می‌آید، انجام می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.زیرا ممکن است پرینه پاره شده یا دچار آسیب شده باشد که این مسائل می‌توانند بر تجربه جنسی و حتی  بارداری‌هاب یعدی تأثیرات منفی بگذارند.به همین دلیل، پرینوپلاستی نه تنها به کیفیت روابط جنسی افزوده و لذت جنسی را ارتقاء می‌بخشد، بلکه با بهبود ظاهر و شکل ناحیه مربوطه، از احتمال وقوع مشکلات در زایمان‌های آینده نیز جلوگیری می‌کند.
تماس با ما

جهت گرفتن نوبت و مشاوره با شماره 09032698932 تماس بگیرید
تماس با ما



تماس با ما