درمان زگیل تناسلی با RF در شیراز

دسترسی سریع

درمان زگیل با دستگاه RF

زگیل‌ تناسلی به محض تشخیص بهتراست در سریع ترین زمان ممکن برای درمان اقدام شود.

ویروس عامل زگیل تناسلی (HPV) بسیار مسری  است و در پوست مرطوب ناحیه تناسلی به سرعت تکثیر میشود و همین باعث افزایش تعداد و اندازه زگیل ها در مدت کوتاهی است.

مشاهده شده که درمان ناقص و گاهی حتی یک دستکاری ساده (مثل خاراندن، کندن ، فشاردادن زگیل تناسلی ، تیغ زدن موهای ناحیه تناسلی و درمان های خانگی و…) می تواند باعث پخش شدن و افزایش تعداد زگیل های تناسلی شود.

زگیل تناسلی بیماری بسیار جدی است که گاهی آنطور که لازمست به آن اهمیت داده نمیشود.

بسیاری از افراد که تحت درمان زگیل قرار می گیرند از برگشت زگیل بعد از درمان در میترسند.

این افراد باید بدانند سیستم ایمنی بدن را نباید دسته کم گرفت و با روش های جدید درمان خیلی از بیماری ها از جمله زگیل تناسلی آسان تر از قبل شده است . بعد از اتمام دوره درمان در 30 درصد از بیماران بعد از 4 ماه ,60 درصد بعد از دوسال و 9 درصد بعد از 8 سال بدن بیماران بیماری را به طور کامل دفع میکنند.

برگشت زگیل تناسلی بعد از درمان در صورتی می باشد که دوره درمان به صورت کامل انجام نشده باشد و یا اینکه بر اثر سهل انگاری  مراقبت های بعد از درمان را انجام نداده باشند. در این صورت امکان برگشت زگیل بعد از درمان وجود دارد.

خوشبختانه درحال حاضر با روش های نوینی که برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد  درمان  بصورت سرپایی ، بدون درد ، خونریزی و بدون نیاز به دوره نقاهت انجام می شود.

همانطور که میدانید موفقیت در درمان واحتمال عود بیماری یا بهبودی بدون بازگشت ، غیراز تعداد ونوع زگیل ها بستگی زیادی به روش درمان، تجربه ومهارت پزشک متخصص زنان دارد.

در بعضی از روش ها مثل کرایوتراپی(cryotherapy) معمولا احتمال عود بالاتر است وممکن است نیاز باشد چندین نوبت (بیش از 10 بار) تکرار شود اما روش هایی مثل درمان زگیل تناسلی با RF که زگیل تناسلی را بطورکامل برمی دارد، دریک جلسه بصورت سرپایی انجام شده و بازگشت ندارد.

روش های انتقال زگیل تناسلی به چه صورت است؟؟

این ویروس از طریق رابطه های جنسی واژنی , مقعدی و رابطه دهانی منتقل و منتشر میشود و از طریق بوسه و زخم منتقل نمیشود.

هرکسی که رابطه جنسی داشته باشد میتواند در خطر گرفتن ویروس زگیل تناسلی باشد.

زگیل تناسلی میتواند برای مدتی علائمی از خود نشان ندهد و فرد بیمار متوجه بیماری خود نباشد و باعث انتقال آن شود.

روش‌های درمانی زگیل ‎های تناسلی

روش های درمان زگیل تناسلی برای مواردی که ضایعه روی پوست ناحیه تناسلی ایجادشده باشد عبارتند از:

مراقبت های بعد از برداشتن زگیل

همانطوری که گفته شد اگر می خواهید برگشت زگیل بعد از درمان برای شما اتفاق نیوفتد باید مراقبت های ویژه ای را بعد از لیزر زگیل تناسلی انجام داد.

۱. بعد از درمان باید  روزانه دو بار از پماد آنتی بیوتیک استفاده کرد و بعد از گذشت دو هفته از برداشتن زگیل می توانید از کرم های ترمیم استفاده نمایید تا زخم زگیل شما از بین برود.

۲. مناطقی در بدن که مرطوب هستند و شما  برداشت زگیل در آن مناطق  انجام داده اید را خشک نگه دارید، چرا که مرطوب بودن این مناطق ممکن است باعث جذب عفونت می شود.

به طور کلی باید بدانید استفاده کردن RF  برای درمان زگیل تناسلی نیاز چندانی به مراقبت ندارد و اگر فقط این چند نکته را رعایت کنید برگشت زگیل بعد از درمان برای شما رخ نمی دهد.

در مواردی ممکن نحوه مراقبت های بعد از درمان زگیل تناسلی بسته به شرایط بیمار متفاوت باشد پس از هرگونه خود درمانی پرهیز کنید و طبق دستور پزشک متخصص زنان خود عمل کنید.

نکته بسیار مهم :

بیماری زگیل تناسلی جزو بیماری هایی است که تا حدودی در بدن ماندگار است و ذاتا عود کننده است .

بنابراین بعد ار برداشت ضایعه از طریق هر روشی از جمله برداشت زگیل با لیزر , برداشت زگیل با RF و برداشت زگیل با پلاسماتراپی امکان عود مجدد آن در محل برداشت و اطراف آن وجود دارد.

ولی با تقویت سیستم ایمنی بدن و اقدامات پیشگیرانه و برداشتن زگیل با روش های گفته شده و رعایت دستورات پزشک میتوان از عود مجدد جلوگیری کرد.

تماس با ما

جهت گرفتن نوبت و مشاوره با شماره 09032698932 تماس بگیرید
تماس با ما


تماس با ما