درمان قطعی واژینیسموس

دسترسی سریع

درمان واژینیسموس با تزریق ژل بوتاکس در شیراز

درمان واژینیسموس در شیراز :

واژینیسموس مشکلی است که در بعضی زوجها مخصوصا در اوایل رابطه زناشویی دیده می شود و بدلیل اثرات منفی که ممکن است در رابطه جنسی و ارتباط عاطفی زوجها و حتی عملکرد جنسی مردان داشته باشد درمان واژینیسموس بسیار اهمیت دارد.

اگر شما هم از دخول دردناک و یا واژینیسموس رنج می برید و در روابط خود با همسرتان دچار مشکل شده اید باید در اولین فرصت به بهترین متخصص زنان شیراز مراجعه کنید . در اولین ویزیت و مشاوره ، بعد از شرح حال و بررسی های لازم ، از انواع اقدامات درمانی مناسب ، برای کمک به شما استفاده خواهد شد.

امروزه از تزریق بوتاکس برای درمان بسیاری از دردها استفاده می شود درمان قطعی واژینیسموس با بوتاکس هم یک روش درمانی با تزریق بوتاکس به ناحیه واژن می باشد.

توصیه میکنیم اگر از مشکل واژینیسموس رنج می برید حتی قبل از مطالعه این مقاله با ما تماس بگیرید تا با جدیدترین متدهای روز معاینه و درمان شوید.

درمان واژینیسموس با بوتاکس

از بوتاکس معمولا به عنوان یک دارو جهت کاهش چین و چروک صورت استفاده می شود. با این حال، بوتاکس به دلیل سم بوتولینوم، برای درمان تعدادی از بیماری های مزمن دردناک  نیز بکار می رود. همانطور که می دانید بوتاکس قادر است عضلات را فلج کند.

این اقدام از انقباض ارادی یا غیرارادی آن ماهیچه ی مربوطه ممانعت بعمل آورد و به همین خاطر است که از بوتاکس جهت جلوگیری از چین و چروک صورت استفاده می شود.

همچنین به همین علت است که از آن برای بیماری های دردناک مزمن مانند TMJ (درد فک)، سردرد، درد مثانه و واژینیسموس استفاده می شود. کاهش تنش در عضلات تنش زا موجب کاهش احساس درد می شود.

بوتاکس به مناطق متعدد عضلانی(این عضله ای است که در اطراف دهانه واژن قرار دارد) نیز تزریق می شود. تزریقات دیگر ممکن است برای استراحت عضلات دیگری که در انقباض واژن دخیا هستند، انجام شود.

درمان با بوتاکس معمولا به تنهایی انجام نمی شود و اغلب با روان درمانی و استفاده از متسع کننده ها نیز با آن همراه است.

همانطور که اطلاع دارید از بوتاکس در موارد درمانی و زیبایی بسیاری استفاده میشود مثل درمان میگرن و یا بر طرف کردن چین و چروک صورت و…

اما بوتاکسی که در واژینیسموس استفاده میشود مقداری متفاوت است . بعد از یکبار تزریق و درمان نیار به شارژ مجدد ندارد.

این امر به احتمال زیاد به دلیل کاهش اضطراب و تمرین دادن عضلات است. بوتاکس موجب آرامش عضلات و کاهش احساس درد می گردد.

علائم واژینیسموس

زنانی که دچار واژینیسموس هستند دخول سختی دارند. حتی در برخی زنان شدت انقباض عضلات واژن به حدی است که دهانه واژن به طور کامل مسدود شده و دخول غیر ممکن می شود. همچنین موقع نزدیکی علائم زیر بروز می کند:

  • تیر کشیدن واژن
  • درد شدید و سوزش واژن
  • خونریزی و بروز پارگی در دهانه واژن به دلیل اصرار بر دخول
  • برخورد آلت مردانه با دیوار آجری
  • سفت شدن عضلات زیر شکم و درد شدید
  • عدم امکان ورود هر چیزی به واژن مثل انگشت یا تامپون
  • درد و انقباض موقع انجام معاینات لگنی توسط پزشک

این علائم با پایان تلاش برای دخول کاملا برطرف می شود و عضلات واژن به حالت عادی بر می گردند.

روشهای درمان واژینیسموس:

جهت درمان وازینیسموس می توان از انواع روشها استفاده کرد. بسیاری از بیماران با صرف وقت توسط پزشک و انجام مشاوره صحیح ، استفاده از تکنیک های ریلکسیشن و رعایت توصیه های پزشک ، مشکل واژینیسموس انها برطرف می شود و برخی به درمانهای دیگر نیاز دارند.

1- استفاده از وان اب ولرم :

خانمها می توانند قبل از برقراری رابطه جنسی به مدت 15 تا 20 دقیقه در وان آب ولرم بنشیند. این کار باعث شل شدن عضلات و ایجاد آرامش می شود و احتمال ایجاد انقباضات را پایین می آورد.

2- استفاده از ژل های لوبریکانت:

این ژل ها حال لغزندگی و روان کنندگی در واژن ایجاد کرده و باعث می شود رطوبت لازم در حین رابطه جنسی فراهم شده و به کاهش درد موقع نزدیکی کمک می کنند.افرادی که بعلت ترس و اضطراب دچار خشکی واژن هستند و یا افراد یائسه ، میتوانند با استفاده از ژل لوبریکانت در هنگام مقاربت ، احساس راحتی بیشتری داشته باشند .

3- ورزش کگل :

کگل مربوط به تقویت عضلات کف لگن می باشند . تمرینات کگل شامل انقباض و جمع کردن و آزاد کردن ماهیچه های کف لگن است که باعث می شود فرد نسبت به ماهیچه های خود کنترل داشته باشد و از بسته شدن غیر ارادی عضلات واژن و پرینه جلوگیری کند.

4- استفاده از پروتز یا دیلاتور:

پروتزهای واژن که در سایز های مختلفی وجود دارند از جنس پلاستیک خاص بوده و در درمان واژینیسموس بسیار مؤثر هستند. این دیلاتورها در ابتدا توسط پزشک و در مطب بکار برده می شوند و پس از مدتی که فرد اموزش لازم را دید می تواند در منزل از ان استفاده کند.این دیلاتورها باعث گشاد شدن واژن شده و از نظر ذهنی هم فرد را برای پذیرش جسم خارجی در واژن اماده میکند.

5- تزریق بوتاکس در واژینیسموس:

تزریق بوتاکس به واژن یکی از درمانهای جدید و بسیار مؤثر جهت درمان واژینیسموس می باشد. جهت اطلاع از روش تزریق بوتاکس در درمان واژینیسموس و هزینه بوتاکس واژن در شیراز می توانید به بهترین پزشک متخصص و جراح زیبایی زنان در شیراز مراجعه کنید.

تزریق بوتاکس در واژن برای چه مواردی به کار می رود؟​

تزریق بوتاکس به ناحیه واژن علاوه بر جوان سازی ناحیه واژن به رفع عوارض حاصل از افتادگی این ناحیه نیز کمک می کند با تزریق بوتاکس به واژن چین و چروک آن از بین رفته، و این ناحیه زیبا و شاداب خواهد شد.

چرا که واژن در زنان با گذشت زمان پیر شده و دچار افتادگی می شود این افتادگی با چروکیدگی در لابیا یا لب های خارجی نمایان شده و از خاصیت ارتجاعی آن کم می شود.

این افتادگی لب های خارجی علاوه بر شکل نامطلوب باعث اذیت فرد در زمان آمیزش می شود و به دلیل جمع شدن آب در ناحیه واژن و زیاد شدن رطوبت، عفونت های زیادی را برای زنان به دنبال دارد.

تزریق بوتاکس در واژن چه فوایدی دارد؟

تزریق بوتاکس و دیگر پر کننده های پوست سبب زیاد شدن حجم و سفت شدن این ناحیه می شود و سبب بالا رفتن زیبایی زن، افزایش میل جنسی، افزایش جریان خون و ایجاد حس تازگی در ناحیه واژن می شود.

پس از تزریق بوتاکس فرد به وضوع متوجه تغییرات جسمی و روحی خود می شود و از این وضعیت احساس رضایت می کند چرا که سلامتی این ناحیه ارتباط مستقیمی با حالت های روحی زنان دارد و سلامتش سبب احساس جوانی در زنان می شود.

همچنین از دیگر مزایای تزریق بوتاکس به واژن می توان به کم شدن درد و گرفتاری های عادت ماهانه و بهبود روابط جنسی و زناشویی و به دنبال آن تغییر شیوه زندگی اشاره کرد.

قبلی
بعدی

عوارض واژینیسموس

مهمترین و اولین عارضه این بیماری اختلافات زوجین و عدم دخول است که در بسیاری موارد به دلیل ناآگاهی از وجود واژینیسموس و قابل درمان بودن آن، منجر به طلاق می شود. به علاوه مواردی مثل:

  • عدم امکان معاینات لگنی
  • عدم امکان معاینه لگن موقع بارداری
  • درد موقع نزدیکی
  • ترس شدید از دخول
  • مشکل شدن باروری
  • از بین رفتن اعتماد بنفس در زنان
  • بی میلی جنسی در زنان

از دیگر عوارض واژینیسموس هستند که با درمان این بیماری می توان از ادامه این مشکلات جلوگیری و زندگی عادی را به زوجین باز گرداند.

کلام آخر

از لحاظ علمی مقوله واژینیسموس بسیار جالب است و در بسیاری از موارد ممکن است بیمار حتی متوجه بیماری خود نباشد و بعد ار بار ها مراجعه به متخصص های مختلف به اشتباه تشخیص داده شود.

تنها متخصص هایی که آموزش های لازم را دیده اند و  متبحر و با تجربه هستند میتوانند به درستی با علائم سطحی تفاوت واژینیسموس را با چسبندگی ,  اندرومتریوز و…  تشخیص دهند.

زیرا تشخیص نادرست و یا درمان توسط فرد کم تجربه و نا بلد میتواند مشکلاتی از جمله بی اختیاری ادرار و مدفوع و… را به عنوان عارضه برای بیمار ایجاد کند.

تماس با ما

جهت گرفتن نوبت و مشاوره با شماره 09032698932 تماس بگیرید
تماس با ما



تماس با ما