زایمان با حضور همسر در شیراز

دسترسی سریع

زایمان فیزیولوژیک با حضور همسر

بارداری و به دنیا آوردن فرزند مهمترین اتفاق در زندگی یک زن است و بزرگترین تفاوت بین زن و مرد در روند زندگی آنهاست.

به جرأت می توان گفت که مردان اگر بخواهند بزرگترین حسرت های زندگی شان را در زمینه شناخت ابعاد جهان هستی بشمارند احتمالا ناتوانی مردان در درک و تجربه باردار شدن و دخالت در تولد فرزند یکی از آنهاست. اما طبیعت و خالق عظیم آن اینگونه خواسته و خیر او در این باشد.

اما امروز دیگر مثل گذشته نیست که مردان در به دنیا آوردن فرزند هیچ دخالتی نداشته و اساسا خود را در طول دوران حاملگی و زایمان و بعد از آن تنها نان آور، تلقی کنند و همه بار مادی و عاطفی موضوع بزرگ زایمان و بارداری را بر دوش زنان رها کنند.

زندگی در دنیای مدرن نقش مردان را در روند به وجود آوردن فرزند تغییر داده و دست کم همیاری عاطفی آنها در کنار همسرانشان کمترین کاری است که مردان می توانند خود را در آن دخالت دهند.

اگر از همه زنانی که همسرشان در لحظه زایمان در کنارشان بودند بپرسید خواهید دانست که این زنان در روند زایمان با حضور همسر در شیراز درد کمتری را تجربه کردند و آمادگی روانی بیشتر داشته و حتی نیاز به مصرف دارو در آنها به شدت کاهش داشته است.

تاثیر حضور همسر در هنگام زایمان

تحقیقات نشان می دهد زنانی که همسرانشان در هنگام وضع حمل در کنار آن ها بودند، در مقایسه با زنانی که شوهرانشان حضور نداشتند، کمتر درد کشیدند، کمتر دارو مصرف کردند و احساس بهتری در مورد زایمان داشتند.

حضور پدر در اتاق زایمان، باعث افزایش اعتماد به نفس زنان حین زایمان می شود و به علت اثر تسکین دهندگی تا حدودی از شدت دردهای زایمانی می کاهد و مادر کمتر نیاز به بی حس کننده و داروهای تسکین دهنده دارد و حتی طول مدت زایمان کوتاه شده و به دنبال آن باعث ارتباط هر چه سریعتر پدر و فرزند می شود.

  نظر متخصص زنان و زایمان این است که با توجه به کاهش بیش از حد زایمان طبیعی در بین زنان جوان و ترس و دلهره آنان از روش طبیعی بر آن شدیم تا راه های زایمان طبیعی و بدون درد را در کشور ترویج کنیم به همین علت پس از استفتا از مراجع دینی راهی که به ذهنمان رسید حضور شوهر در کنار زن هنگام زایمان بود. حضور فیزیکی شوهر در کنار زن هنگام زایمان علاوه بر این که محرم زن است و می تواند در امر زایمان به گروه تخصصی کمک کند باعث قوت قلب و کاهش استرس زایمان در زن می شود

زایمان در آب با حضور همسر

اگر ساکن استان فارس هستید یا در شیراز می خواهید فرزند خود را به دنیا بیاورید و می خواهید زایمان طبیعی در آب را تجربه کنید فوراً به متخصص زنان در شیراز مراجعه کنید تا روند کار را برایتان به خوبی شرح دهد و شرایط جسمی شما و جنین را برای چنین کاری آماده سازد.

همسرتان را نیز با خود همراه کنید تا زایمان در آب را با همراهی شوهرتان تجربه کنید و این رویداد بزرگ را به یک خاطره خاص تبدیل سازید. یادتان باشد که زایمان در آب باید در یک مکان صحیح و امن و در یک بیمارستان مجهز با تمامی امکانات مهم و لازم انجام شود و وجود هرگونه خطر را در روند زایمان برای مادر و نوزاد به صفر برساند.


تماس با ما

جهت گرفتن نوبت و مشاوره با شماره 09032698932 تماس بگیرید



تماس با ما