لابیاپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟

جراحی ترمیمی لابیا یا لابیاپلاستی، به عنوان یکی از رایج‌ترین عمل‌های دست‌کاری زیبایی از سوی زنان مورد توجه قرار گرفته است.تقاضا برای لابیاپلاستی در سال‌های اخیر افزایش یافته است. ولی این سوال اساسی برای بسیاری مطرح است که “لابیاپلاستی برای چه افرادی مناسب است؟” ما در این مقاله از وب‌سایت دکتر مریم روانبد شیرازی به بررسی دقیق شرایطی که فرد را کاندیدای مناسب برای این جراحی می‌کند، پرداخته و اطلاعاتی در مورد انتظارات، فواید و ریسک‌ها ارائه می‌دهیم.

دسترسی سریع

چه کسانی کاندید لابیاپلاستی هستند؟

به طور کلی میتوان گفت کسانی که شرایط زیر را دارا هستند افراد مناسبی برای جراحی لابیاپلاستی هستند:

  • اشخاصی که با ناراحتی جسمانی یا تغییرات ظاهری ناحیه تناسلی دست به گریبان‌اند که موجب به هم ریختگی کیفیت زندگی روزمره‌شان شده است.
  • کسانی که به دلیل رشد بیش از حد لابیاها از شکل ظاهری اندام تناسلی خود راضی نیستند و نیازمند به تغییر شکل و اندازه لبهای لابیاخود  هستند.
  • افرادی که پس از تجربه زایمان، شاهد تغییرات ناپسندی در لبهای لابیا شده‌اند و به دنبال بازسازی آنها می‌باشند.
  • کسانی که قبلاً تحت عمل جراحی لابیاپلاستی قرار گرفته و نیازمند به عمل مجدد و اصلاح نتایج هستند.
  • زنانی که هنگام برقراری روابط جنسی، احساس درد و ناراحتی میکنند و این مسئله تأثیر منفی بر کیفیت زندگی جنسی و رضایت همسرشان داشته است.
  • افرادی که با مشکل عدم تقارن یا بزرگی بی‌اندازه لبهای لابیا مواجه هستند، که می‌تواند به مشکلات فیزیکی و عاطفی منجر شود، مانند ناتوانی در نشستن یا راه رفتن برای مدت‌های طولانی، عفونت‌های مکرر ادراری، و مشکلات مرتبط با پوشیدن لباس‌های تنگ یا شرکت در فعالیت‌های ورزشی هستند.
  • افرادی که پس از فعالیت‌های ورزشی مانند سوارکاری یا دوچرخه‌سواری، دچار درد، خارش، و سوزش شدید در نواحی تناسلی می‌شوند.
  • بانوانی که با تیرگی یا افتادگی بیش از حد لابیا مواجه هستند و به دنبال جوان‌سازی این ناحیه با برخورداری از جراحی هستند

معیارهای لازم برای انجام لابیاپلاستی چیست؟

حداقل ۱۸ سال داشته باشند : زیرا تا قبل از 18 سالگی چون بیمار در سن رشد قرار دارد احتمال بازگشت بعد از مدتی وجود دارد. البته استثنائاتی برای کسانی که به منظور درمان, جراحی لابیاپلاستی را انجام میدهند وجود دارد که باید با تشخیص و صلاح دید پزشک متخصص زنان و زایمان باشد.

برخورداری از وضعیت‌ سلامت جسمی و روانی مورد تأیید پزشک

داشتن دیدگاه مثبت و انتظارات معقول از نتایج جراحی

آمادگی برای عمل و انجام دستورالعمل‌های دوران نقاهت از جمله پرهیز از مقاربت واژینال تا شش هفته پس از عمل و…

چه کسانی نباید لابیاپلاستی انجام دهند؟

افراد با شرایط پزشکی خطرناک : اگر دارای بیماری هایی مانند : بیماری‌های قلبی، عفونت‌های جاری، تشنج یا مشکلات خونریزی و… هستید که ممکن است هنگام انجام لابیاپلاستی مشکلات ایجاد کند، لابیاپلاستی برای شما مناسب نیست.

زنان باردار یا کسانی که قصد بارداری دارند:بعضی از مراجعه کنندگان اسرار دارند که هنگام زایمان عمل لابیاپلاستی براشون انجام بشه که بدلیل مشکلات هورمونی ناشی از بارداری و خونریزی هنگام زایمان این کار کاملا غیر علمی است و به هیچ وجه نباید انجام شود.

داشتن توقعات بیش ازحد از نتیجه عمل: ممکن است توقعات مراجعه کننده از نتیجه عمل غیر واقعی و نامناسب باشد و پزشک متخصص بدلیل متفاوت بودن اناتومی بدن فرد و  احتمال عدم رضایت بیمار از نتیجه با انجام لابیاپلاستی موافقت نکند.

افراد با مشکلات جدی روانی : برای کسانی که مشکلات جدی روانی دارند به جهت اینکه  ممکن است بر احساسات و تصمیم گیری های بعد از عمل انها تاثیر منفی بگذارد عمل لابیاپلاستی توصیه نمیشود.

افرادی که هنوز در سنین رشد هستند: بدلیل احتمال بازگشت لابیاپلاستی در سنین رشد توصیه میکنیم اگر شکل ظاهری و اندازه ی لابیا ها در زندگی روزمره شما مشکلی بوجود نیاورده است تا بزرگسالی صبر کنید که فرایند رشد و تغییرات آن کامل شود و بهد اقدام کنید تا جراحی موفق تر و ماندگار تری داشته باشید.

عوامل خطر بعد از لابیا پلاستی

جراحی زیبایی واژن بایستی با آگاهی کامل از مراقبت‌های بعدی صورت پذیرد. از مهم‌ترین موراد به پیگیری مراقبت‌های بهداشتی و استفاده از داروهای تجویز شده، تغییرات مورد نیاز در رژیم غذایی، مراقبت از ناحیه جراحی شده، پرهیز از فعالیت‌های سنگین بدنی و رعایت پروتکل‌های تعیین شده برای بهبودی اشاره کرد

عوامل خطر بعد از لابیا پلاستی

اگر وارد زیر را بعد از عمل لابیاپلاستی مشاهده کردید حتما با پزشک خود در میان بگذارید

  • عفونت دز ناحیه تناسلی
  • ورم و التهاب همراه با درد در ناحیه لابیاها
  • خونریزی در محل جراحی شده
  • عوارض طبیعی مثل: درد، حساسیت به داروها یا بی حسی موضعی

نکات مهم بعد از لابیاپلاستی

باید توجه داشته باشید که عوارض و خطرات بعد از عمل ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد و شما باید طیق دستور پزشک معالج خود عمل کنید. در عین حال کار های زیر برای همه ثابت است و باید این مراقبت هارا بعد از عمل انجام دهید. 

  • مصرف منظم داروهای ضدالتهاب و مقابله با عفونت
  • دقت به تغذیه و رژیم‌های غذایی متعادل و رعایت محدودیت غذایی.
  • مراقبت‌های بهداشتی ناحیه عمل شده مانند نگه داشتن منطقه خشک و تمیز
  • پرهیز از نزدیکی و فشارهای فیزیکی تا پایان دوره نقاهت
  • اجتناب از ورزش‌های شدید تا تاریخ مشخص شده توسط پزشک

نکته پایانی

در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی در مورد کاندیدهای مناسب جراحی لابیاپلاستی در اختیار شما قرار بدیم.

همانطور که قبلا گفتیم عوارض و مراقبت های قبل و بعد از عمل ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد و باید طبق دستورات پزشک خود رفتار کنید .

شما میتوانید جهت مشاوره رایگان و اطلاعات بیشتر به صورت حضوری به مطب دکتر مریم روانبد شیرازی پزشک متخصص زنان , زایمان و نازایی و جراح متخصص زیبایی زنان مراجعه کنید و یا با روش های قرار داده شده با ما در تماس باشید. 

تماس با ما

جهت گرفتن نوبت و مشاوره با شماره 09032698932 تماس بگیرید
تماس با ما



تماس با ما