دسته: بیماری های زنان

درمان بیماری های زنان شامل انواع کیست تخمدان و زگیل تناسلی و چسبندگی رحم و … زیر نظر بهترین پزشک جراح زنان و زایمان در شیراز

درمان عفونت و زخم دهانه رحم

زخم دهانه رحم که در واقع همان التهاب دهانه رحم است به عنوان سرویسیت  شناخته میشود و دلیل التهاب و ناراحتی و گاهی ایجاد زخم در اطراف دهانه رحم است. کلید مؤثر درمان این بیماری، شناسایی دقیق علل التهاب است. روند تشخیصی معمولاً از گرفتن سابقه بیماری آغاز می‌شود و با بررسی دقیق واژن و سرویکس از طریق ابزار اسپکولوم ادامه پیدا می‌کند. برخی بانوان به دلیل شدت التهاب، به این روش تشخیصی تحمل نشان نمی‌دهند و حتی امکان دارد در حین معاینه التهاب خونریزی از ناحیه رحم رخ دهد. دیده‌شده که دهانه رحم در مواقعی دچار قرمزی شدید و ... ادامه مطلب

درمان عفونت های باکتریال واژینال در شیراز

بیشتر بانوان در مقطعی از زندگی خود دچار عفونت باکتربال واژن می‌شوند. عفونت های واژن بیماری خطرناکی نیست، اما دردسرهای زیادی دارد! پزشکان عفونت‌های باکتربال واژن را به عنوان عفونت‌های مقاربتی در نظر نمی‌گیرند. با این حال، عقیده دارند فعالیت جنسی ممکن است بر ابتلای فرد به عفونت باکتربال تأثیر بگذارد.

درمان عفونت های قارچی واژینال در شیراز

بیشتر بانوان در مقطعی از زندگی خود دچار عفونت قارچی واژن می‌شوند. پزشکان عفونت‌های قارچی واژن که مخمری هم نامیده میشود را به عنوان عفونت‌های مقاربتی در نظر نمی‌گیرند. با این حال، عقیده دارند فعالیت جنسی ممکن است بر ابتلای فرد به عفونت قارچی تأثیر بگذارد.

درمان زگیل تناسلی با پلاسماتراپی در شیراز

زگیل تناسلی به صورت برجستگی‌های گوشتی و خاکستری رنگ خود را نشان میدهد که در ناحیه تناسلی زنان و مردان و اطراف مقعد و با حتی دهان به وجود می‌آیند. زگیل تناسلی یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مقاربتی از راه جنسی (STD) تبدیل شده که با نام زگیل مقاربتی نیز عنوان می‌شود. این عارضه مسری است و در تمام گروه های سنی میتواند رخ دهد و در صورت مشاهده هر چه شریع تر باید درمان شود.

درمان زگیل تناسلی با RF در شیراز

زگیل‌ تناسلی به محض تشخیص بهتراست در سریع ترین زمان ممکن برای درمان اقدام شود. ویروس عامل زگیل تناسلی (HPV) بسیار مسری است و در پوست مرطوب ناحیه تناسلی به سرعت تکثیر میشود و همین باعث افزایش تعداد و اندازه زگیل ها در مدت کوتاهی است. مشاهده شده که درمان ناقص و گاهی حتی یک دستکاری ساده (مثل خاراندن، کندن ، فشاردادن زگیل تناسلی ، تیغ زدن موهای ناحیه تناسلی و درمان های خانگی و…) می تواند باعث پخش شدن و افزایش تعداد زگیل های تناسلی شود.

درمان خشکی های مزمن واژن

خشکی واژن به معنای نازک شدن دیواره واژن و ملتهب شدن آن در اثر کاهش هورمون استروژن یا ابتلا به برخی بیماری ها و عفونت های زنان می باشد. این عارضه منجر به تجربه رابطه جنسی بدون لذت و درد در حین دخول می گردد. رفع دائمی خشکی واژن از مواردی است که بانوان زیادی مخصوصا در سنین بعد از یائسگی خواستار آن هستند.

تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر که به آن پاپ تست نیز گفته می‌شود. این تست شامل بررسی آزمایشگاهی و میکروسکوپی سلول‌های جمع‌آوری‌شده از دهانه رحم می‌شود. اهمیت این آزمایش در تشخیص زودهنگام سرطان دهانه رحم می‌باشد که فرصت بیشتری را برای درمان فراهم می‌کند.

کیست فانکشنال چیست ؟

دسترسی سریع کیست فانکشنال کیست فانکشنال کیسه ای است که در سطح تخمدان زنان در زمان تخمک گذاری و یا بعد از آن تشکیل می شود. این کیسه تخمک بالغ را نگه می دارد و اغلب بعد از آزاد شدن تخمک از بین می رود اما در صورتی که تخمک آزاد نشود یا کیسه پس از آزاد کردن تخمک بسته شود کیسه با مایع متورم می شود. کیست تخمدان عملکردی متفاوت از تومورهای تخمدانی است که به علت مشکلات دیگری مانند سرطان ایجاد می شود البته اکثر این کیست ها بی ضرر هستند و علائمی ندارند و بدون درمان از ... ادامه مطلب

درمان کیست تخمدان در شیراز

کیست تخمدان یک بیماری شایع در میان زنان به شمار می آید، البته کیست تخمدان در هر سنی می تواند ایجاد شود، حتی در نوزادان دختر، دختران نوجوان، خانم ها در سنین باروری و یائسگی شاهد کیست های تخمدانی نیز بوده ایم .

درمان زگیل تناسلی با لیزر در شیراز

خطرات و عوارض جدی زگیل تناسلی در مردان و زنان حساسیت درمان را افزایش می دهد به همین علت آشنایی با علائم های زگیل تناسلی روش های درمان زگیل تناسلی نیاز جدی است.