راه های افزایش میل جنسی در زنان

آیا به دنبال بهبود وضعیت رابظه جنسی خود هستید؟ اگر به دنبال افزایش و  تقویت میل جنسی خود هستید، در این مقاله مشکلات شمارا بررسی خواهیم کرد تا نگرانی‌های خود را به حداقل برسانید.

دلایل کاهش میل جنسی زنان می‌تواند به عوامل مختلفی یستگی داشته باشد که دلایل آن میتتواند از جمله تغییرات حالت روحی و روانی یا عوامل هورمونی باشد.

همچنین، شرایط آلودگی هوا و محیط زیست، به ویژه در مناطق شلوغ و پر جمعیت، ممکن است بر سلامت جسمی و جنسی زنان تأثیرات مخربی داشته باشد. برای بررسی و درمان این مساله ، بهتر است که به صورت حضوری به مطب دکتر روانبد شیرازی مراجعه کنید تا عوامل و درمان به صورت دقیق مشخص شود و دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید.

همچنین این مقاله به بررسی عوامل و راهکارهای موثر در افزایش میل جنسی زنان می‌پردازند و قطعاً به شما کمک خواهند کرد.

دسترسی سریع

درمان کاهش میل جنسی در زنان

یکی از چالش‌های متداولی که ممکن است ذهن اکثر خانم‌های متاهل را درگیر خود کند، کاهش تمایلات جنسی است.

تمایلات جنسی خانم‌ها طی دوره‌های مختلف زندگی‌شان در معرض تغییرات طبیعی قرار می‌گیرد.

عوامل گوناگونی مثل ورود به یک رابطه جدید، بارداری، تغییرات در زندگی، و حتی مصرف برخی داروها می‌تواند بر تمایلات جنسی خانم‌ها تاثیرگذار باشد.

نشانه‌های کاهش تمایلات جنسی در زنان :

کاهش تمایلات جنسی در هر فرد میتواند متفاوت باشد و همچنین علائم متفاوتی نسبت به یکدیگر داشته باشند.

در زیر علایم و نشانه هایی که بیشترین تکرار در مراجعه کنندگان داشته معرفی کردیم :

  •  احساس کاهش علاقه به روابط جنسی یا حتی خود ارضایی
  •  کاهش یا عدم وجود تفکرات و خیال‌پردازی‌های جنسی
  •  نگرانی ها و استرس‌های مربوط به شغل و کار های روزمره
  •  مشکلات جنسی: اگر شخص در هنگام فعالیت جنسی به درد یا عدم تجربه ارگاسم برخورد می‌کند، ممکن است کاهش تمایلات جنسی را تجربه کند.
  •  بیماری‌ها و مشکلات پزشکی: برخی بیماری‌ها مانند آرتروز، سرطان، دیابت، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، عروقی و عصبی می‌توانند تمایلات جنسی را کاهش دهند.
  •  مصرف برخی دارو‌ها: به عنوان مثال داروهای ضد افسردگی می‌توانند باعث کاهش تمایلات جنسی در خانم‌ها شوند.
  • عادات و سبک زندگی : خوردن بیش از اندازه مشروبات الکلی و همچنین استفاده از مواد مخدر تاثیر بسزایی در کاهش میل جنسی زنان دارد. همچنین سیگار با کاهش دادن جریان خون باعث عدم برانگیختگی جنسی میشود
  • عمل جراحی: در برخی موارد جراحی غیر اصولی در ناحیه تناسلی با اسیب زدن به سیستم عصبی باعث کاهش میل جنسی میشود
  • خستگی: مراقبت از کودکان خردسال یا والدین سالخورده می‌تواند باعث خستگی روحی و جسمی شود که همین عامل کاهش میل جنسی میشود. حتی بیماری طولانی مدت یا دوره ریکاوری بعد از جراحی نیز می‌تواند در کاهش میل جنسی نقش داشته باشد.

دلایل کاهش میل جنسی در خانم ها

همانطور که گفته شد کاهش میل جنسی در زنان عوامل فیزیکی و روانی زیادی میتواند داشته باشد. ما در اینجا عواملی که بیشترین تاثیر در کاهش میل جنسی در زنان دارد را مفصل تر معرفی میکنیم.

شیمی درمانی: شیمی درمانی و رادیو تراپی که برای درمان سزطان ها استفاده میشوند تاثیر زیادی در اختلال های هورمونی دارند و میتواند باعث کاهش میل جنسی در زنان شود.

مکمل ها و دارو های بدنسازی : برخی از مکمل ها و دارو های بدنسازی نیز باعث کاهش میل جنسی و تداخل هورمونی شدید میشوند.

یائسگی:  با نزدیک شدن به سن یائسگی طبیعی است که میل جنسی به شدت در خانم ها کاهش یابد حتی در برخی موارد فرد دچار یائسگی زودرس میشود و چندین سال قبل از سن یائسگی میل جنسی آن کاهش میابد.

سو استفاده های جنسی: در فرد بیمار در سنین کودکی و حتی بزرگسالی مورد آزار و اذیت های جنسی و حتی تجاوز قرار گرفته باشد این امر تاثیر زیادی در کاهش میل جنسی در زندگی زناشویی دارد.

عدم اعتماد به نفس: احساس ضعف و نارضایتی از نواقص فرم بدن در فرد میتواند باعث ایجاد حس شرم و کاهش میل جنسی شود.

 

 

راه های افزایش میل جنسی در خانم ها

همانطور که گفته شد کاهش میل جنسی در زنان عوامل جسمی و روحی بسیار زیادی دارد  و بسته به دلایل بیماری روش های درمان نیز متفاوت است. ما در اینجا کاربردی ترین روش های تقویت میل جنسی زنان زا معرفی میکنیم.

تقویت ارگاسم با لیزر

با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی میتوان با تقویت نقاط حساس ناحیه تناسلی ( مثال : نقطه G , … ) لذت رابطه جنسی را به شدت افزایش داد و عوامل  فیزیکی موثر بر کاهش میل جنسی در زنان برطرف کرد.

هودوپلاستی

عمل هودوپلاستی که به آن جراحی هودکتومی عملی است که هم برای زیبایی واژن و هم  برای افزایش میل جنسی  زنان انجام میشود که در آن بافت های اضافی در اطراف ناحیه کلیتوریس را از بین می برد.

هدف از انجام جراحی هودوپلاستی کاهش دادن طول و اندازه بافت‌های پوشش دهنده اطراف کلیتوریس است که باعث ایجاد احساس راحتی در فرد در حین رابطه جنسی می گردد.

علاوه بر این، عمل جراحی هودکتومی در زنان میتواند  از میزان حساسیت، تحریک شدن و  احساس درد در این ناحیه هنگام انجام فعالیت های روزانه هم جلوگیری کند و لذت جنسی را به شدت افزایش میدهد.

در مورد هودوپلاستی بیشتر بخوانیم

لابیاپلاستی

عمل لابیاپلاستی  در بیشتر مواقع به منظور جوانسازی واژن انجام می شود و می تواند به بهبود  مشکلات ناشی از هایپرتروفی (بزرگ بودن لابیا) کمک کند.

بزرگ بودن لابیا مینور می تواند منجر به بروز مشکلات زیادی  همچون درد در رابطه جنسی , دوچرخه سواری , دویدن و… شود.

همچنین بسیاری از مراجعه کننده هابخاطر بزرگ بودن و نامتقارن نبودن لابیاهای خود از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان احساس ناراحتی میکنند و یا خجالت می کشند.

این ناراحتی و مشکلات به خصوص هنگام راه رفتن و انجام فعالیت های روزانه بیشتر نمایان میشود و در صورتی که بیمار از مشکلات گفته شده خسته شده باشد، می تواند از مزایای لابیاپلاستی جهت زیبایی و راحتی بیشتر بهره ببرد.

پس می توان گفت که جراحی لابیاپلاستی علاوه بر تاثیری زیادی  که بر روی زیبایی و جوانسازی واژن می گذارد، جنبه های درمانی بسیاری از جمله افزایش میل جنسی در زنان نیز دارد.

در مورد لابیاپلاستی بیشتر بخوانیم

زمان بیشتری را به معاشقه اختصاص دهید

جدا از عوامل و نارسایی های فیزیکی در کاهش میل جنسی آمادگی قبل از برقراری رابطه جنسی تاثیر مستقیم بر تمایل یا عدم تمایل به رابطه جنسی توسط خانم ها دارد.

  • آرام و اهسته پیش برید:
    برای افزایش لذت زنان در رابطه و قدرت به‌دست‌آوردن ارگاسم، ایجاد حالتی از آرامش و اهستگی در رابطه جنسی ضروری است.

  • زمان کافی برای عشق بازی اختصاص دهید:
    رفتن برای معاشقه ممکن است به زمان بیشتری مصرف کند، اما می‌تواند تحریک و لذت را در طول رابطه جنسی افزایش دهد.

  • تجربه حمام یا دوش مشترک:
    حمام دو نفره می‌تواند باعث ایجاد همزمانی و آرامش در دو نفره شود و انرژی شما را برای رابطه جنسی تقویت کند.

  • یکدیگر را ماساژ دهید:
    پرداختن به ماساژ و لمس با توجه می‌تواند احساس نزدیکی و مراقبت را تقویت کرده و تجربه رابطه را بهبود بخشد

به طور منظم ورزش کنید

  • تناسب اندام و انجام فعالیت‌های ورزشی به طور منظم می‌تواند اعتماد به نفس  زنان را بهبود بخشد و همچنین به تقویت تناسب اندام، افزایش قدرت و انعطاف پذیری کمک کند.

  •  تمرینات مخصوص برای عضلات کف لگن می‌تواند به افزایش شدت ارگاسم، لذت جنسی و برانگیختگی کمک کند. 

هنگام رابطه خلاقیت داشته باشید

ایجاد تغییرات کوچک در روال جنسی می‌تواند برانگیختگی و میل جنسی را افزایش دهد. این امر شامل انجام روابط جنسی در مکان‌ها و موقعیت‌های متفاوت می‌باشد که گاهی اوقات می‌تواند رسیدن به اوج لذت جنسی را آسان‌تر کند.

همچنین استفاده از کلمات تحریک کننده و اغوا کننده می‌تواند برانگیختگی را افزایش داده و اثر بخش باشد.

امتحان و آزمایش موارد جدید می‌تواند حس جنسی را تنوع بخشد و فضای جنسی را بهبود بخشد.

درمان خشکی واژن

خشکی واژن به معنای نازک شدن دیواره واژن و ملتهب شدن آن است و دلایل آن میتواند کاهش هورمون استروژن یا ابتلا به برخی بیماری ها یا عفونت های زنان می باشد.

این عارضه منجر به تجربه رابطه جنسی بدون لذت و درد در حین دخول می شود. رفع دائمی خشکی واژن از مواردی است که بانوان زیادی  خواستار آن هستند.

در مورد درمان خشکی واژن بیشتر بخوانیم

از استرس دوری کنید

  • استرس می‌تواند برانگیختگی جنسی را کاهش دهد. انجام تمرین‌های آرامشی مانند یوگا، مدیتیشن و تمرینات تمدد اعصاب می تواند به مدیریت استرس کمک کند.

  •  مراجعه به یک مشاور روابط می تواند به حل مسائلی مانند مشاجره و احساس نارضایتی کمک کند و باعث بهبود روابط و بهبود برانگیختگی جنسی شود.

  • قرار دادن زمان برای مراقبت از خود را به‌خصوص با انجام فعالیت‌هایی مانند حمام و رایحه درمانی، پیاده‌روی یا انجام علایق شخصی را تأکید می‌کند.

  • استراحت مناسب و خواب کافی می‌تواند انرژی و حالت روحی را بهبود بخشد و برانگیختگی جنسی را تقویت کند.

ویتامین‌های مؤثر در افزایش میل جنسی بانوان

برای افزایش میل جنسی در زنان، راه‌های متعددی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مصرف ویتامین‌های مختلف اشاره کرد. این ویتامین‌ها از منابع غذایی مختلف قابل تأمین هستند. در ادامه، ویتامین‌های مؤثر برای افزایش میل جنسی آورده شده‌اند:

  • ویتامین A: ویتامین A یکی از ویتامین‌های مؤثر در تقویت میل جنسی زنان است. این ویتامین به تولید تستوسترون، یکی از هورمون‌های جنسی، کمک می‌کند. منابع این ویتامین شامل تخم مرغ، شیر، گوشت، میوه‌های نارنجی و سبزیجات هستند.

  • ویتامین E: ویتامین E نقش مهمی در افزایش استقامت و انرژی بدن دارد و به عنوان یکی از ویتامین‌های افزایش میل جنسی شناخته می‌شود. این ویتامین به بهبود گردش خون در بدن کمک می‌کند. منابع آن شامل روغن ماهی، تخم مرغ، و محصولات لبنی هستند.

  • ویتامین‌های گروه B: ویتامین‌های گروه B نیز به عنوان ویتامین‌های مؤثر در افزایش میل جنسی زنان شناخته می‌شوند. کمبود ویتامین B۱۲ می‌تواند لذت در حین رابطه جنسی را تحت تأثیر قرار دهد. این ویتامین در مواد غذایی متنوعی چون گوشت، ماهی، سبزیجات و غلات یافت می‌شود.

توجه: قبل از استفاده از هر گونه مکمل یا محصول تقویتی، توصیه می‌شود که با پزشک یا متخصص مشورت کنید.

 

کلام آخر

در طی سالهای اخیر درمان های زیادی برای تقویت ارگاسم و افزایش میل جنسی معرفی میشود اما طبق تجربه ای که با بیماران خود بدست آوردیم درمان های دارویی تاثیر کمی در درمان این عارضه دارند.

در مان های دارویی موقتی بوده و تنها 5 الی 10 درصد مشکلات را برطرف میکنند و بعد اتمام دارو مشکلات طی مدت کوتاهی دوباره برمیگردند.

با پیشرفت تکنولوژی در دنیا بهترین روش درمان کاهش میل جنسی و تقویت ارگاسم درمان با دستگاه های لیزری و رادیو فرکانسی (RF) و الکترومغناطیس هستندکه آخرین تکنولوژی درمانی به حساب می آیند.

درمان کاهش میل جنسی با جدیدترین و بروز ترین دستگاه های لیزری و RF کاملا سرپایی و بدون درد هستند و به راحتی در مطب انجام میشوند.

درمان کاهش میل جنسی بدلیل حساس بودن ناحیه تناسلی نیاز به تخصص و مهارت زیادی دارد و پزشک معالج شما باید متخصص جراحی زیبایی زنان باشد که فلوشیپ دوره های زیبایی مربوطه را به صورت کامل گذرانده باشد و در تخصص پزشکان عمومی و کلینیک های زیبایی نمیباشد.

در این مطلب سعی کردیم به طور کامل به بررسی نکات مربوط به تقویت و افزایش میل جنسی زنان بپردازیم. اگر شما هم دچار این عارضه هستید، می‌توانید برای دریافت نوبت از بهترین پزشک متخصص زنان در شیراز اقدام کنید.

تماس با ما

جهت گرفتن نوبت و مشاوره با شماره 09032698932 تماس بگیرید
تماس با ما



تماس با ما