تزریق بوتاکس به واژن در شیراز

واژینیسموس یک بیماری است که در آن، انجام رابطه جنسی، قرار دادن تامپون، معاینه لگنی و سونوگرافی واژینال، فرد دچار درد خفیف، متوسط یا شدید می‌شود و امکان دخول هیچ چیزی به واژن ممکن نیست.

خانم‌هایی که با این مشکل روبرو هستند، به دلیل ناتوانایی در انجام رابطه جنسی واژینال، ممکن است دچار مشکلاتی مانند عدم توانایی باروری یا انجام معاینات مهم لگنی شوند. 

دسترسی سریع

تزریق بوتاکس به واژن

بوتاکس واژن یک روش درمانی برای زنانی است که با مشکلاتی مانند واژینیسموس  هنگام رابطه جنسی روبرو هستند. این روش، با تزریق بوتاکس به عضلات واژن، به شل شدن آنها و ایجاد راحتی در رابطه جنسی کمک می‌کند.

برای انجام این تزریق، بهتر است از یک پزشک مجرب و دارای مجوز بورد تخصصی استفاده شود، بهترین حالت این است که توسط یک متخصص زنان و زایمان  با تخصص در پزشکی لگن زنان و جراحی انجام شود.

تزریق بوتاکس در ناحیه تناسلی جهت درمان اسپاسم عضلانی لگن که اختلال عملکرد کف لگن نیز شناخته می‌شود، موثر است. بیمارانی که مبتلا به اسپاسم عضلات لگن هستند ممکن است علائم مختلفی را نشان دهند، زیرا کف لگن با نواحی مانند مثانه، واژن، رکتوم، دنبالچه و استخوان شرمگاهی در تماس و درگیر است.

قبل از استفاده از بوتاکس واژن، بسیاری از بیماران ابتدا روش‌های دیگری مانند فیزیوتراپی، گشادکننده‌ها، شل‌کننده‌های عضلانی یا داروهای دیگر را برای درمان اضطراب و استرس زمینه‌ای که می‌تواند به شرایطی مانند واژینیسموس و اختلال عملکرد کف لگن کمک کند، امتحان کنند.

اما این روش‌ها برای موارد خفیف تا متوسط اسپاسم عضله لگن معمولاً موفقیت آمیز هستند. اما اگر این روش‌ها برای درمان واژینیسموس یا سایر اختلالات کف لگن برابتان  موفقیت آمیز نبود یا شما نتوانسته‌اید آنها را تحمل کنید، تزریق بوتاکس واژن ممکن است گزینه درمانی مناسبی باشد.

علائم واژینیسموس چیست ؟

علائم واژینیسموس در هنگام انجام اولین رابطه جنسی ظاهر می‌شود.

همچنین، ممکن است پس از مدتی، به طور ناگهانی با مشکل عدم دخول مواجه شده و قادر به انجام نزدیکی مانند قبل نباشد. زنان مبتلا به واژینیسموس علائم زیر را نشان می‌دهند:

  • رابطه جنسی دردناک
  • اسپاسم و ناراحتی در واژن هنگام دخول
  • انقباض غیر ارادی عضلات کف لگن
  • اسپاسم عضلات واژن
  • انقباض ماهیچه‌های ران و باسن
  • فشردن پاها همدیگر هنگام ورود هر چیزی به واژن

این علائم و اسپاسم های غیرارادی لگن، خارج از کنترل خود زنان است. البته بیماری‌های دیگری مانند آتروفی یا عفونت واژن نیز علائمی مشابه واژینیسموس دارند، با این تفاوت که در این حالت‌ها دخول امکان‌پذیر است، اما نزدیکی دردناک است. اما در واژینیسموس، درد قبل از لمس واژن شروع می‌شود و هیچ دخولی انجام نمی‌شود.

علت اصلی ایجاد واژینیسموس چیست؟

انقباضات واژنی (واژینیسموس) می‌تواند به علت‌های مختلفی رخ دهد. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سفت بودن پرده بکارت: در برخی زنان، پرده بکارت به صورت غیرطبیعی سفت و کمرو است، که می‌تواند باعث مشکل در دخول جنسی شود.
  • اختلالات اضطرابی: اضطراب و تنش‌های روحی و روانی می‌توانند باعث انقباضات واژنی شده وخول را دشوار کنند.
  • آسیب دیدگی از زایمان قبلی: پارگی واژن یا پرینه در زایمان قبلی ممکن است باعث ایجاد مشکلات در دخول جنسی شود.ما با عمل پرینه پلاستی (عمل جراحی برای ترمیم پرینه) می‌توان این مشکل را درمان کرد.
  • ریشه‌های روحی و روانی: تجربه ترس از رابطه جنسی، احساسات منفی نسبت به رابطه جنسی، تجاوز جنسی یا ضربه‌های روحی می‌توانند باعث ایجاد انقباضات واژنی شوند و دخول را سخت کنند.

در صورتی که با واژینیسموس مواجه هستید و تلاش برای دخول باعث افزایش درد می‌شود، مهم است که به یک پزشک متخصص زنان مراجعه کنید زیرا همین درد ممکن است باعث ترس از رابطه و بیشتر شدن واژینیسموس شود. پزشک میتواند علت دقیق را تشخیص داده و بر اساس آن، راهکارهای درمانی مناسب را پیشنهاد کند.

درمان قطعی واژینیسموس در شیراز

روشهای مختلفی مثل استفاده از دیلاتورها یا گشاد کننده های واژن ، روان درمانی ، سکس تراپی و فیزیوتراپی کف لگن برای درمان واژینیسموس وجود دارد اما برای واژینیسموس های خیلی خفیف مناسبند.

روش های مورد تایید ما برای درمان قطعی واژینیسموس های متوسط و شدید، استفاده از تزریق بوتاکس و انجام آر اف واژن در شیراز است که ما برای شدید ترین واژینیسموس ها ازین روش ها استفاده میکنیم.

جوانسازی واژن با بوتاکس در شیراز

اندام تناسلی  به مرور زمان تحلیل می رود و با افزایش سن حجم، جوانی و تازگی خود را دست می دهد.

ما با روش های مختلف به صورت تخصصی با  حجیم کردن ناحیه تناسلی، حجم را افزایش می دهیم و خاصیت ارتجاعی را اضافه مبکنیم و چین و چروک را به حداقل میرسانیم. روش های مختلف جوانسازی واژن برای درمان  شما وجود دارد.این درمان‌ها اکثرا غیرجراحی  بوده و به دلیل داشتن حداقل زمان استراحت و نتایج تقریباً فوری به طور فزاینده‌ای محبوب هستند. تزریق بوتاکس به واژن یکی از این روش ها است.

نحوه تزریق بوتاکس به واژن

برای انجام فرآیند تزریق بوتاکس به واژن، در ابتدا باید بیحسی موضعی روی واژن اعمال شود. در صورت وجود واژینیسموس در گرید درجه ۳ یا ۴، ممکن است از آرامبخش های سبک نیز استفاده شود. پس از اعمال بیحسی، پزشک زنان بسته به نیاز بیمار مقدار مشخصی واحد بوتولینوم (بوتاکس) را با یک سوزن نازک به نقاط خاصی در سه عضله کلیدی دیواره واژن تزریق میکند.

این عضلات به طور موقت بیحسی‌شوند و قادر به تنگ و فشرده شدن نیستند. به این ترتیب، شما می‌توانید رابطه جنسی راحت و بدون دردی را تجربه کنید. خانم‌هایی که پرده بکارت دارند، می‌توانند همزمان پرده بکارت را نیز برش دهند و ترس آنها از درد در اولین رابطه جنسی برطرف شود.

هزینه بوتاکس واژن چقدر است؟

هزینه ها متغییر بوده و به موارد بسیاری بستگی دارد مثل حجم بوتاکس تزریقی، نیاز به آرامبخش، نیاز به جراحی پرده بکارت همزمان با بوتاکس، دفعات تزریق و برند بوتاکس و…

درمان واژنیسموس با بوتاکس

بوتاکس بهترین و مناسب ترین درمان برای واژنیسموس است .

البته درمان واژینیسموس یک درمان چند جانبه هست که با تزریق بوتاکس درمان بدن انجام میشود و با تجویز دارو های ضد افسردگی و مشاوره های روانشناسی  رو بعد روانی تمرکز میشود.

و میتوان گفت بوتاکس شروع درمان واژینیسموس است و درمان بیمان از جهات مختلف بررسی میشود.  

تماس با ما

جهت گرفتن نوبت و مشاوره با شماره 09032698932 تماس بگیرید
تماس با ما



تماس با ما